donderdag 15 februari 2018

Vrolijke verjaardagskaart





Vrolijke verjaardagskaart

Een veel gehoord antwoord op de vraag wat iemand voor zijn of haar verjaardag wil hebben, is geld of een cadeaubon.
Maar ik vind geld zo geven niet leuk. En de cadeaubonnen worden ook niet altijd meer leuk ingepakt.
Dus heb ik een leuke kaart gemaakt voor de jarige tiener met de cadeaubon er in verwerkt.

Ik ben begonnen met het vouwen van een kleine envelop van perkament of vellum.
Als je een envelope punch bord hebt is dit erg makkelijk.
Je papier is 12.7x12.7 cm en je scoort op 5.1 cm
Mocht je die niet hebben kijk dan op de foto voor de maten voor het vouwen.




Met een potlood waar een gum aan de achterkant zit heb ik confetti gestempeld aan de binnenkant van de envelop.


Vouw de envelop in model en plak de zijkanten dicht.

Bepaal waar je de envelop ongeveer wil hebben.
Nu kun je de vogel van plate 111 afdrukken met zwarte archival.

Onder de vogel heb ik een stapel met grote en kleine cadeaus gestempeld met verschillende kleuren inkt.
Dit heb ik gedaan door een cadeau te stempelen en deze te maskeren en dan het volgend cadeau afdrukken tot de stapel groot genoeg is.

Bovenaan de kaart heb ik grote en kleine ballonnen afgedrukt in verschillende kleuren.

De tekstwolk van plate 112 onder de linker ballonnen met daarin de tekst Hiep Hiep Hoera.

Het envelopje opplakken.

Met een micron pen 005 touwtjes onder de ballonnen tekenen. Aan de rechterkant heb ik de meeste touwtjes naar de hoek van de envelop getekend. Op 2 touwtjes na, die ik met een getekende strik aan de envelop heb vast gemaakt en op de envelop door heb laten lopen.
Aan de linkerkant heb ik de touwtjes recht naar beneden laten hangen.

Met de perforator heb ik van gekleurd papier rondjes geperforeerd zodat ik confetti heb.
Ik heb wat confetti bij de cadeaukaart in de envelop gedaan en ik heb er een paar met een druppeltje lijm op de cadeauenvelop en tussen de cadeaus geplakt.

De kaart heb ik gemat op twee kleuren papier met een strookje van 1.6 mm er tussen voor ik het op A5 kaart heb geplakt.

Ik kan je vertellen dat de tiener erg blij was met de kaart, haar moeder iets minder met de bijgestopte confetti, hihi.

Veel maak plezier
Lizenka



Gebruikte materialen:
Plate 111 diverse 23
Plate 112 diverse 24
DCP papier 13.5x19.5
Perkament papier of vellum 12.7x12.7 cm
Archival Jet Black
Vrolijke kleuren Memento drops
Potlood met gum achterop
Maskertape
Micron pen 005
Perforator
A5 kaart
Papier om te matten

DCP papier

1 opmerking:

  1. Super leuk Lizenka, ook met dat cadeauzakje op de kaart!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam