woensdag 7 februari 2018

Het leven moet fladderen....

Hoi allemaal,
Vandaag heb ik eens een oude techniek van de plank gepakt.
Volgens mij is dit een techniek die Hermine ooit heeft laten zien.
Ik ben begonnen met:

Een stukje Painton- papier. Dit heb ik antistatisch gemaakt door eroverheen te wrijven met een speciaal zakje met magnesiumpoeder erin. Dit kun je zo kopen. Deze stap zou je ook over kunnen slaan.

Vervolgens heb ik bloemen gestempeld met doorzichtige Versamark-inkt.

Dan bestrooien met clear embossingpoeder en verhitten met de heattool, zodat het poeder smelt op het papier.

Als het poeder gesmolten is, kun je eroverheen sponzen met Distress inkt. Ik heb er hier expres rondjes mee gedraaid. Normaal zou je netter sponzen, maar voor deze techniek is dit juist leuk.

Dan droog je het gekleurde papier met de heattool en je maakt het ook weer antistatisch met het zakje.
Vervolgens ga je er nog nog een keer overheen stempelen met Versamark- inkt en je embost ook weer met clear embossingpoeder.

Zodra de tweede laag bloemen klaar is, spons je er Distress inkt Black Soot overheen.
Als die laag klaar is, haal je met een tissue de overtollige inkt van je embossingpoeder af, en komt het witte weer tevoorschijn.

Zo is mijn uiteindelijke kaart geworden, en ik had nog papier over voor 2 ATC's.

Leuke techniek om eens een keer uit te proberen, ik kan het jullie aanbevelen.

Gebruikte materialen:
Distress inkt Black Soot
Twisted Citron
Wilted Violet
Picked Raspberry
Mermaid Lagoon
Squeezed Lemonade
Plate 74, teksten 18, KiCoStamps
Plate 69, Flora en Fauna 10, KiCoStamps
Clear embossingpoeder
Versamark inkt
Archival inkt zwart
Heattool
Sponstool met sponsjes
Antistatisch zakje
Bedankt voor het kijken!
Tot de volgende post,
Groetjes van Dieke.

1 opmerking:

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam