zaterdag 28 oktober 2017

Vier het leven!

Hoi allemaal,

Vandaag mag ik weer een kaartje plaatsen op het blog van Kicostamps.
Ik ben aan de slag geweest met nieuwe materialen.
Op de beurs in Gorinchem kocht ik bij Conny een set Liquid Metals.
Daar moest natuurlijk mee gewerkt worden!



Wat jullie niet kunnen zien en ik wel, is dat de hele kaart een prachtige subtiele glitter heeft.
Op de foto blijft dat lastig te vangen.

Hoe ik de kaart heb gemaakt:
Ik ben begonnen met wat drupjes van deze Liquid Metals op een craftsheet.
Daar heb ik wat water overheen gespoten en mijn kaartje erdoorheen gehaald.
De kleur was nog wat te netjes naar mijn zin, dus heb ik dit proces een aantal keer herhaald. De plekken waar ik de kleur te donker vond, heb ik meteen afgedept met een tissue.
Het hele kaartje gedroogd met de heattool. Dit heb ik maar kort gedaan.

Toen de kaart droog was heb ik er een aparte vorm in gesneden.
Daarna uit de losse pols de tekststempel op de achtergrond afgedrukt.
Op het reststukje de klaproos gestempeld en uitgeknipt na drogen.
Een klein strookje restpapier heb ik op de kaart geplakt.
De tekst Vier het leven heb ik op een stukje tissuepapier gestempeld, heel snel gedroogd met de heattool.
Dat heb ik vlak boven het strookje geplakt met matte medium. De tekst lijkt dan gewoon op de kaart te zijn gestempeld. Ik heb het juist op het tissuepapier gedaan, omdat de tekst dan beter opvalt.
Als finishing touch nog wat spetters gemaakt door op een witte Poscapen te tikken en een randje gemaakt met een fineliner.

De kaart heb ik op een kleinere kaart geplakt. op de foto zie je dat nog beter:



Gebruikte materialen:
Liquid Metals, Precious Alloys, set van 6
Plate 66, Vintage 3, Kicostamps
Plate 74, Teksten 18, kicostamps
Plate 130, Flora en fauna 21, Kicostamps
Painton-papier
Watersprayflesje
Craftsheet

Ik hoop dat jullie de kaart ook leuk vinden!
Wil je ook met dit geweldig leuke materiaal spelen? Of wil je het op je verlanglijstje zetten voor de Sint?
Dan kan de Sint lid worden de verkoopsite van Kicostamps, Conny biedt de Liquid metals daar aan met enorme korting!

Bedankt voor het kijken!
Tot de volgende post,

Groetjes van Dieke.

1 opmerking:

  1. Echt een hele mooie kaart Dieke!
    Toch wel heel leuk spul, die liquid metals .....
    Fijn die goede beschrijving erbij!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam