woensdag 27 september 2017

Puzzelen met teksten

Hoi allemaal,
Met mijn kaart wil ik de uitdaging nog eens onder de aandacht brengen.
Ik ben dus ook gaan puzzelen met teksten. Wat is dat enorm leuk om te doen!

Hier zie je mijn kaart:


De achtergrond was er eentje in een heleboel bedrijven.
Ik ben eerst begonnen met een stukje Paint on-papier.

Daar heb ik een stencil op gelegd, en de bovenkant met zilver gesponsd en de onderkant met blauw. Even laten drogen.
Vervolgens het stencil op dezelfde plek laten liggen en dan het zilver door de blauwe openingen en het blauw door de zilveren openingen. Weer laten drogen.
Vervolgens met zilver, de lichtste kleur nog een keer door het stencil heen sponzen.
Dan krijg je er wat meer diepte in.
Na die laag heb ik boekpapier over de kaart geplakt.
Toen heb ik een ander stencil gepakt en met ben met zilver nog een keer gaan sponzen.

En toen was ik niet tevreden met mijn achtergrond.... Ik werd er bijna duizelig van.

Dan is er maar 1 oplossing, een laagje verdunde witte Gesso over de hele achtergrond smeren!

Vervolgens heb ik de achtergrondstempel met turquoise Archival over het midden gestempeld.

Daarna heb ik wat reststukjes papier bewerkt met dezelfde kleuren verf. Daarop ben ik teksten gaan stempelen met Archival zwart.
De teksten heb ik lekker in elkaar gepuzzeld en dit is het resultaat!

De randjes van de kaart bewerkt met een sponsje en zwarte inkt en een lijntje met fineliner erlangs gezet. Dat heb ik bij de teksten ook gedaan om ze beter uit te laten komen.
Gebruikte materialen:
Acrylverf
Stencils
Gesso wit
Paint on- papier
Plate 118 achtergronden 8, Kicostamps
Plate 84, Tekstsheet 20, Kicostamps
Plate 105, Tekstsheet 23, Kicostamps
Plate 74, Tekstsheet 18, Kicostamps
Jullie kunnen  nog meedoen met de uitdaging, het is echt heel leuk om lekker mee "out-of-the-box"" te denken en te creeëren!
Een aanrader!
Bedankt voor het kijken.
Groetjes van Dieke.

1 opmerking:

  1. Echt een super leuke gepuzzelde woordentekst Dieke!
    En een mooie achtergrond, fijne beschrijving daarbij, leuk!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam