zaterdag 29 april 2017

Verven met rietjes

Hoi allemaal,
Vandaag weer een kaart en idee van mijn hand.
Ik heb in het kader van kaarten maken met huis-, tuin- en keukenartikelen de rietjes tevoorschijn gehaald.
Ik heb een stuk PaintOn papier gebruikt.
Dat heb ik in een doosje gelegd om te zorgen dat mijn tafel redelijk schoon blijft.
Het vel natgespoten met een waterflesje.
Vervolgens heb ik er een druppel Dahler Rowney inkt in laten vallen.
Die inkt heb ik over het hele papier gespoten door te blazen door een rietje, en zo de inkt te verspreiden.


Daarna een tweede kleur Dahler op het vel gedruppeld en ook weer de inkt verspreid door het weg te blazen met een rietje.
De kaart goed gedroogd met de heattool.

Daarna heb ik de tak erop gestempeld met Archival zwart.
Die tak heb ik afgeplakt met maskertape, zodat ik er een tweede blad overheen kon stempelen.
Zo lijkt het net of ze achter elkaar staan.


De blaadjes heb ik nog wat kleur gegeven door ze te verven met een waterbrush en verdunde Dahler in dezelfde kleuren.
Tekstje heb ik gestempeld op een stukje restpapier.

Alles met een leuk lijntje omgetekend, de randjes zwart gemaakt met een sponsje en klaar!

Gebruikte materialen:
Plate 110 Flora en Fauna, Kicostamps
Plate 105, Tekstsheet 23, Kicostamps
Dahler Rowney inkt
PaintOn papier
Rietjes
Archival zwart
Maskertape
Gelpen

Hoe vinden jullie 'm?
Ik ben er zelf heel blij, en de techniek is heel simpel en erg leuk om thuis te proberen!
Bedankt voor het kijken!
Groetjes van Dieke.

2 opmerkingen:

  1. Heerlijke zonnige kaart Dieke!
    En een prachtige uitleg, leuk met de kaart-in-de-doos-foto erbij, dan wordt het nog duidelijker.
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuke kaart geworden Dieke. Leuke simpele techniek die telkens weer voor leuke resultaten zorgt. Ook leuk om met kinderen te doen. Thx! Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam