zondag 23 april 2017

Art Journalen met Daniëlle

Hallo allemaal!


Voor een art journal round robin waar ik aan mee doe, maakte ik een hele mooie art journal pagina met KiCoStamps Art Journal stempels. Hieronder beschrijf ik hoe ik deze pagina gemaakt heb:







Ik ben begonnen met het knippen van allerlei vierkantjes en rechthoekjes uit restjes scrappapier dat ik nog had liggen. Dit heb ik opgeplakt met gel medium. Nadat dit goed droog was heb ik met water oplosbaar aquarelkrijt (kan met Lyra en neocolor 2) de pagina kleur gegeven en dit verdund met water, zodat de pagina een mooie wassing krijgt. Ik heb dit gedaan met twee krijtjes in dezelfde kleursoort (lichtroze en donkerder roze). Toen deze laag droog was heb ik met gesso en een brayer hier en daar wat gesso op de pagina aangebracht.


Om mijn achtergrond nog wat meer kleur te geven heb ik hier en daar met een penseel wat metallic verf aangebracht (zoals bijvoorbeeld Maya gold of prima marketing art alchemy verf). Ook na deze laag heb ik weer wat gesso aangebracht met mijn brayer.


Vervolgens heb ik met achtergrond stempels en de nieuwe grotere achtergrond stempel van KiCoStamps de achtergrond nog bestempeld. Dit heb ik gedaan met een groene en roze archival inkt.


Nu kon ik mijn pagina gaan 'afmaken' met de mooie Art Journal bloem van KiCoStamps. Ik heb op twee plekken een afdruk gemaakt en dit goed laten drogen. Vervolgens heb ik de boemen eerst met gesso ingekleurd, zodat de kleuren die eroverheen komen goed opvallen. Na de gesso heb ik de bloemen ingeschilderd met een felle roze acrylverf en wat accenten gegeven met metallic verf en wit. De steel en de lijnen heb ik met een stabilo all potlood nog eens overgetrokken. De tekst 'Passion' heb ik gestempeld met zwarte archival inkt en de tekst stickers komen uit een boekje met stickers van Tim Holtz. Als allerlaatste heb ik met witte verf spetters gemaakt en met oliepastel een rand om mijn pagina aangebracht die ik heb uitgesmeerd met mijn vingers.


Dat was het weer voor vandaag, hieronder volgen nog wat close up foto's en natuurlijk mijn materialenlijstje.


Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!


Groetjes Daniëlle


Foto's:











Stempelsheets KiCoStamps:
- Plate 89 Art Journal 1
- Plate 118 Achtergronden 8
- Plate 104 Achtergronden 7
- Plate 86 Achtergronden 6

Overige materialen:
- Art journal of stevig papier (zoals PaintOn papier)
- Gesso
- Brayer
- Kwasten
- Restjes scrappapier
- Aquarelkrijt
- Olie pastelkrijt
- Metallicverf
- Archival inkt
- Tekststickers Tim Holtz
- Acrylverf

2 opmerkingen:

  1. Prachtig deze artjournal page. Mooie lagen en het roze is echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Jeanette! Ik heb er ook met veel plezier aan gewerkt!

      Verwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam