vrijdag 26 juni 2015

In zee met KiCoStamps!

Vandaag was ik naar zee met de nieuwe achtergrondstempel van KiCoStamps. Lekker in de golven. Want toen ik deze nieuwe sheet met deze prachtige swirl zag, voor mij meer een golf, dacht ik meteen aan het strand.
Komt mooi uit, want met de strandsheet die al langer op de markt is, was dat heerlijk combineren.
Kom maar op met die zomer!




Eerst de golf met zwart gestempeld op de kaart, maar ook op afplakpapier/maskerpapier.
De golf uitgeknipt en de bovenkant van het knipsel gebruikt om de bovenkant van de kaart af te plakken.
De golf gekleurd door de inkt op de craftsheet aan te brengen, nat te sprayen met water en daar de golf doorheen te halen. Goed drogen tussen de lagen door.
Daarna de bovenkant van het maskerpapier eraf halen en de gestempelde golf op het maskerpapier op de golf plakken.
De dame en het hoedje met zwart gestempeld, zowel op de kaart als op maskerpapier.
De dame en hoedje afgeplakt, waarna je de strandhuisjes met zwart kunt stempelen
Daarna kun je de huisjes, het strand en de lucht inkleuren, wat ik met het waterpenseel en de Distress inkt heb gedaan.
Dan haal je het maskerpapier van de dame en het hoedje af en kun je dat inkleuren.
Tot slot haal je het maskerpapier van de golf eraf, spons je de randen van de kaart met zwart, mat je de kaart op zwart en een bijpassende kleur cardstock.

Voor de oplettende kijker .... Het hoedje is niet het hoedje van de stempelsheet, want dat was het laatste wat ik aan de kaart moest doen en ja, verpruts het hoedje gruwelijk. Hoe moeilijk kan het zijn denk ik dan!
Maar ik ben vooral van de oplossingen, dus het gestempelde hoedje als mal gebruikt, een nieuw hoedje overgetrokken op papier, dit uigeknipt, ingekleurd en op de kaart geplakt. Waarmee het prutswerk meteen is verdoezeld!


Stempels:
KiCoStamps, Achtergronden (4), Plate 78
KiCoStamps, Divers (3), Plate 55

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress inkt:
Tumbled Glass, Broken China (golf)
Tumbled Glass, Mermaid Lagoon (huisje)
Tumbled Glass (lucht)
Ripe Persimmon, Dried Marigold (huisje)
Mowed Lawn, Shabby Shutters (huisje)
Old Paper, Antique Linnen (strand)
Tattered Rose (dame)
Picked Raspberry, Worn Lipstick (hoedje en bikini)
Waterpenseel
Craftsheet
Heattool
Dunne bruine stift of pen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam