donderdag 23 juli 2020

KiCoChallenge 2020: Gebruik de kleuren......

Afgelopen vrijdag bedacht Conny voor de KiCoStamps Challenge: Gebruik de kleuren van de kleding die je nu aan hebt.
Dat was vrijdag, en toevallig vandaag ook, blauw! Maar dat hadden jullie vast al geraden.


Ik heb de pagina's in mijn kleine Art Journal eerst eens geprobeerd aan de randen te verstevingen met een extra strookje boekenpapier en een ranje tissuetape. Dat lijkt hier in ieder geval wel te hebben gewerkt, dus de volgende pagina's misschien ook maar doen.
Daarna de pagina's met gesso bewerkt en van boven naar beneden gekleurd met gelatos. Dat nat gesprayd en het journal even neergezet zodat er wat kleur naar beneden dan lopen.

Met mijn vingers veeg ik de kleur ook wat door elkaar heen zodat er ook wat kleurverloop komt.

De randen geef ik accent met zwart, op de foto hier rechts heb ik dat nog niet uitgeveegd, maar op de foto hier onder wel.

Om een boeket bloemen te kunnen stempelen maak ik gebruik van maskers die ik knip van een gewoon stukje papier. Vooral omdat ik ze vaker wil gebruiken en met plakkende maskers je wat kleur wegneemt als je het masker verwijdert.
Ik stempel de eerste bloem.....

..... en leg na het stempelen het (vaker gebruikte!) masker op de bloem.

Dan kun je een tweede bloem stempelen.....

..... en zal het masker de eerste bloem netjes afdekken zodat de stempelafdrukken niet door elkaar heen komen.

Ik stempel op deze manier vier bloemen met gebruik van twee maskers.
Nu wil ik nog een vijfde bloem stempelen, maar ben niet van plan nóg twee maskers te knippen, dus.....

..... maak ik voor de laatste bloem gebruik van een extra stukje papier wat ik over de onderkant van de twee maskers neerleg. Zo bedek ik de onderkant van de bloemen zodat het daar geen wirwar van stelen wordt, dat is niet mooi.

Aan de onderkant stempel ik nog twee kleinere bloemen, dan vind ik de rechter pagina wel goed zo.

 Op de linker pagina stempel ik de vlinder en.....

..... de tekst, die ik nog steeds heel mooi vind.
Met dank aan Toon Hermans.

Ik kleur de bloemen in met Zig Color Brush stiften, die je zo heel lekker kunt blenden, zeker op deze ondergrond.

En dan geef ik alles accenten met een witte Signo pen.

Tot slot spetter ik met Daler Indigo blauw. Normaal doe ik dat met wit, maar gezien de opdracht....
En ik spons de randen met zwarte inkt.


Heel veel stempelinspiratie, blijf gezond, groetjes van Yvon


De stempels zijn van KiCoStamps:
Divers 26, plate 151B
Flora en Fauna 26, plate 154B
Tekstsheet 40, plate 165

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Gelatos
Zig Clean Color Real Brush
Daler Rowney acrylic artsts ink, Indigo 127
Minimister met water
Art Journal
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam