vrijdag 2 oktober 2020

KiCo Challenge: In de tuin

 Vandaag maak ik voor KiCoStamps de Challenge met het thema: In de tuin.




Toen ik gisteravond een la open deed en daar een stapeltje verfstrookjes vond, besloot ik die voor de challenge te gaan gebruiken.
In de tuin..... bloemen, groen, en natuurlijk een beetje blauwe lucht.
En sommige teksten op de verfstrookjes zijn ook nog eens heel toepasselijk, zoals helmgras, kikkervisje, pimpernel, enz.


Ik ga eerst de gekleurde rand voor de bloemen bij elkaar zoeken, en rangschik een soort strook waar ik straks iets met bloemen wil, ook al weet ik nog niet wat. Want als ik de verfstrookjes op elkaar heb geplakt zoals ik de rand ongeveer wil hebben, bedenk ik me pas dat het niet zo handig is om er nu  nog op te gaan stempelen.
Daar moet ik ondertussen dus iets anders voor gaan bedenken.


Na de rand voor de bloemen maak de rand voor de blauwe lucht.


Daarna ga ik lucht en bloemen vastplakken. In de vouw van het boekje is het "een beetje" een lastig dingetje, maar als het vast zit, ja..... niets meer aan te doen, ha ha!


Omdat lucht en bloemenrand nu geplakt zijn, kan ik het groen voor aan de onderkant gaan snijden en plakken.


Daarna neem ik een A4 vel kalkpapier en stempel er diverse bloemen op, een tekst, grasrand, een vlinder en een hommel, en knip alles uit.

Ik plak alles vast met een transparante lijmroller van Pritt waardoor je niet ziet dat het kalkpapier is opgeplakt.


Heel veel stempelplezier, blijf gezond, groetjes van Yvon 


De stempels zijn van KiCoStamps:
Flora en Fauna 19, plate 123
Flora en Fauna 21, plate 130
Flora en Fauna 26, plate 151B

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Verfstrookjes (de strookjes met woorden die ik gebruikte zijn van de Gamma)
Kalkpapier
Transparante lijmroller (bijv. Pritt, Hema, enz.)
Art Journal
     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam