woensdag 9 september 2020

Wie durft te verdwalen .....

 Ik heb vandaag de gelliplate weer gepakt om een kaart te maken.

De beide achtergronden heb ik ook als voorgrond gebruikt.






Ik begin door een heel dun laagje zwarte acrylverf met de brayer op de gelliplate uit te rollen.
Als de verf nog nat is, leg ik er een stencil op en dep voorzichtig met een kladpapiertje wat verf weg.
Dan haal ik het stencil weg en laat alles heel goed drogen. 


Als de gelliplate droog is, breng ik een paar kleine dotjes acrylverf aan .....


..... en rol dat met de brayer uit.
Voor nog iets meer structuur duw in een stukje noppenfolie her en der in de natte verf.
Daarna heel goed laten drogen!


Als de verf op de gelliplate droog is breng ik 2 kleine dotjes witte verf op de gelliplate aan die ik met de brayer uitrol.
Wanneer je door de witte verf heen de eerder aangebrachte ondergrond nog kunt zien, dan heb je genoeg verf aangebracht, en niet teveel. Zit er een te dikke laag op de gelliplate, dan kun je je brayer afrollen op een krant, daarna weer rollen op de gelliplate, teveel verf weer afrollen op de krant, enz., tot je de gekleurde onderlaag er doorheen ziet schijnen.


Direct na het aanbrengen van de dunne witte laag verf leg je het papier op je gelliplate. Ik heb vandaag craft papier gebruikt wat afkomstig is van verpakkingsmateriaal van een ooit ontvangen bestelling. Wat er als verpakking wordt gebruikt is hier altijd héél welkom!


Omdat ik twee kleuren achtergrond wil gebruiken herhaal ik bovenstaand proces met andere kleuren verf.

Beide vellen naast elkaar.


Ik snijd 2 kaarten van 12x12 cm .....


..... en bestempel met zwart de achtergrond met blaadjes van een Flora en Fauna sheet van KiCoStamps.


De blaadjes geef ik met een Signo pen een witte nerf .....


..... en ik stempel de tekst door die af te drukken met Versamark en te embossen met witte embossingpoeder.


Dan stempel ik met zwart de bloemen op de restjes overgebleven papier .....


..... ik geef ze witte accenten met de Signo pen, en ik knip de bloemen uit.


Tot slot spons ik eerst de randjes van de kaarten met zwart, ik mat de kaart op zwart en een bijpassende kleur cardstock ..... 


..... en pas daarna plak ik de bloemen op omdat ik ze een beetje over de rand van de kaart wil laten zien.





Heel veel stempelplezier, blijf gezond, groetjes van Yvon

Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Flora en Fauna 21, plate 130
Divers 2, plate 51
Tekstsheet 30, plate 138

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Versamark
Amsterdam Acrylverf, in ieder geval Lampenzwart 702, Titaanwit 105
KiCoStamps embossingpoeder,  Detail Opaque white
Signo wit
Gelliplate
Stencil Pronty, A4 Flowers
Brayer
Noppenfolie
     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam