vrijdag 4 september 2020

KiCo Challenge 2020: Negatief schilderen

 Vandaag plaats ik voor de KiCoStamps Challenge het door Lizenka bedachte thema: Negatief schilderen.

Wat ik zelf altijd leuk vind om te doen!


Ik heb eerste de pagina's van mijn kleine art journal bewerkt met witte gesso, en daarna gekleurd met Amsterdam acrylverf.

Met Archival inkt heb ik zoveel mogelijk kleine motiefjes op de pagina's gestempeld. Dat kunnen ook delen van stempels zijn, het hoeft niet de hele stempel te zijn.
Gebruik wel een watervaste inkt omdat je er later overheen gaat schilderen.

En behalve met watervaste inkt, kun je ook stempelen met acrylverf, zoals ik hier met de kleine witte rondjes heb gedaan.
Wel direct je stempel heel goed schoonmaken zodat de verf niet kan opdrogen in de kleine holtes van je stempel.
Ik heb nog witte verf over waarmee ik met een satéprikker nog wat ga spetteren.

De bloem heb ik met zwart gestempeld en door het gebruik van een masker kun je de bloem er ook nog achter stempelen.


Dat heb ik zowel op de linker als rechter pagina gedaan.
Eigenlijk wil ik dan nog veel meer accenten aanbrengen met Posca's en andere stiften of markers, maar door tijdgebrek is dat niet gelukt. Maar ik zou zeggen, leef je uit! Je kunt met deze techniek echt alle kanten uit.


Bij het negatief schilderen is het belangrijk dat je voor de achtergrond een transparante verf gebruikt zodat je onder de donkere kleur de achtergrond blijft zien. Maar van de andere kant de kleur die je op de voorgrond wil zien een mooi contrast geeft.

Ik stempel de tekst met witte verf, maar ja, dan gaat er op het laatst toch nog iets niet helemáál goed..... er had iets meer verf aan de stempel mogen zitten, en de tekst had iets rechter móeten staan.
Tot slot spetter ik hier nog met wat overgebleven witte verf en een satéprikker.

Heel veel stempelinspiratie en stempelplezier! Groetjes van Yvon


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Flora en Fauna 21, plate 130
Tekstsheet 30, plate 138

Inkt etc.:
Archival, Jet Black, en diverse andere Archival kleuren (in ieder geval watervaste inkt)
Gesso wit
Paper Artsy Fresco Finish, Inky Pool (in ieder geval een transparante acrylverf)
Amsterdam Acrylverf, Titaanwit 105
Art Journal
Craftsheet
Brayer
Satéprikker
     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam