zondag 24 mei 2020

KiCo Challenge 2020: Verwerk je leeftijd/cijfers

Vandaag plaats ik voor de KiCo 2020 Challenge een opdracht die door Lizenka is bedacht: Verwerk je leeftijd en/of cijfers.
In ieder geval getallen dus!

Dat heb ik hier op verschillende manieren gedaan; in de achtergrond, in de gestempelde cijfers en in de tekst.


Ik heb eerst mijn Art Journal boekje een heel dun laagje gesso gegeven wat ik met een oude bankpas heb aangebracht.
Daarna heb ik de achtergrondsheet met Versamark gestempeld en geëmbost met witte embossingpoeder.

De geëmboste cijfers werken als een resist, wat betekent als je daarna de pagina gaat kleuren met bijvoorbeeld Distress inkt, je de cijfers in wit blijft zien. Ik heb dat hier gedaan met Distress Oxide Worn Lipstick, wat ik daarna met een stukje keukenrol weer heb uitgeveegd. Eventuele inkt die op de embossing is achtergebleven, veeg je hiermee ook weg.
Met Distress Abandoned Coral heb ik de tekst nog een paar keer afgedrukt.

De dame van de Art Jounal sheet heb ik op een restje papier gestempeld en uitgeknipt.
Ik heb een stuk van de afbeelding afgeknipt omdat ze te groot/breed was voor de pagina in mijn boekje. De dame had dan over het hele stuk geëmboste cijfer heen gekomen.
Hm, daar heb ik van tevoren dus niet over nagedacht nee.....

Bovendien is ze ook nog te lang, dus moet er een stukje van haar voet af.
Maarrr, daar kan ik het afgeknipte stukje van de afbeelding weer goed voor gebruiken om dat te verdoezelen!
De roosjes in de dame haar rok stempel ik nog een keer zodat ik ze dadelijk op de pagina kan gebruiken.

Ik spetter met witte Daler inkt en stempel met zwart de cijferreeks.

Ik stempel ook de tekst op het restje gekleurd papier en plak tekst en roosjes in mijn Art Journal boekje.
Rondom de tekst geef ik accenten met een zwarte en witte pen en tot slot spons ik de randen van de pagina's met zwart.


Mijn leeftijd, jaaaa, die staat er echt tussen hoor, en de cijfers staan nog netjes achter elkaar ook! Tot aan mijn verjaardag dit jaar is dat namelijk nog zo, ha ha!
Nu natuurlijk de vraag waar die leeftijd dan staat....... (hoewel dat volgens mij niet zo moeilijk kan zijn).


Veel stempelplezier, blijf gezond, groetjes van Yvon


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Art Journal 2, plate 90
Achtergrond 13, plate 149
Divers 22, plate 144 (cijferreeks)
Tekstsheet 40, plate 165 (1000)

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress inkt, Abandoned Coral
Ditstress Oxide inkt, Worn Lipstick
Versamark
Gesso wit
Daler Rowney Acrylic Inkt, White 011
KiCoStamps Embossingpoeder Detail Opaque white
Pilot Permaball zwart
Signo wit
Heattool
Art Journal
Restje achtergrondpapier (dame, tekst)
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam