woensdag 23 oktober 2019

Kleur je dag

Voor dit kaartje voor KiCoStamps heb ik alcoholinkt op de gelliplate gebruikt wat ik met een rietje vanuit het midden heb weggeblazen.


Van tevoren leg ik alles klaar en ik plak de ronde mini gelliplate op een acrylblok zodat ik er makkelijk mee kan stempelen.

In het midden druppel ik achtereenvolgens wat geel, aqua en citrus en een druppeltje blending solution en ga dan vanuit het midden blazen met het rietje.
Je ziet dat de alcoholinkt zich naar de randen verspreid.

Omdat ik vind dat er niet genoeg naar de randen uitwaaiert, druppel ik er van de verschillende kleuren steeds een heel klein beetje bij totdat ik tevreden ben (rechter foto).
Hoewel je nooit van tevoren weet hoe het eindresultaat wordt!

Als de alcoholinkt helemaal droog is doe ik een klein dotje witte verf op de plate en rol dat uit met de brayer.

Daarna draai ik mijn acrylblok om en stempel de ronde plate op het papier.
Dan draai ik de plate met papier om en wrijf het heel goed aan voordat ik de print er af trek.

Ik doe wat Distress inkt Tumbled Glass op een acrylblok en pak met een waterpenseel de inkt op, waarmee ik wat spetters op de kaart maak.
Ook spons ik met Tumbled Glass de randen van de kaart.
Ik stempel met zwart de tekst en kleur de bloemetjes van de tekst in met een glitter blauwe Signo pen en geeft ze met een witte pen een wit hartje.
Tot slot plak ik de kaart met 3D tape op een vierkante dubbele kaart.

Veel stempelplezier, groetjes van Yvon


De enige gebruikte stempel is natuurlijk van KiCoStamps:
Tekstsheet 36, plate 159

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Alcoholinkt Lemonade, Aqua, Citrus
Blending solution
Distress inkt, Tumbled Glass
Amsterdam acrylverf, Titaanwit 105
Waterpenseel
Signo wit
Signo Sparklink blue
Mini gelliplate rond, maar je kunt natuurlijk iedere vorm gebruiken
Acrylblok
Rietje
Brayer
3D Tape
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam