dinsdag 6 maart 2018

Geniet!

Hoi allemaal,

Vandaag weer een kaartje van mijn hand.
Ik heb gekozen voor een beetje een zomers tintje, want daar krijg ik weer zin in zo onderhand.


Ik ben begonnen met een stukje PaintOn- papier en heb dit gesponsd met Distress Inkten in verschillende kleuren.
Als je sponst vanaf je craftsheet, dan krijg je een mooi zacht effect en geen randjes van je sponsje.


Daarna heb ik de pelikaan op de kaart gestempeld met Archival zwart.


Dezelfde pelikaan heb ik ook gestempeld op een stuk maskerpapier. Ik plak dit altijd op een stuk kladpapier. Zo kun je makkelijker knippen.


Plak het masker op je afbeelding.


Vervolgens kun je stempelen over het masker heen. Ik heb ook nog wat inkt aangebracht door een stencil in dezelfde kleuren Distress inkt.


Als je het masker verwijdert, zie je dat de afbeelding er als het ware voor staat.
De kleuren zijn nu blauw en roze, daar ga ik nog iets aan doen.


De paal heb ik gekleurd met Distress Rusty Hinge. dit heb ik op mijn craftsheet gedept, en daarna met een waterbrush aangebracht.


De pelikaan heb ik gewone chloor gebleekt. Dit heb ik in een van mijn oude waterbrushes gedaan om makkelijk mee te kunnen werken.
Je trekt de kleur ermee weg uit de afbeelding.


De snavel gekleurd met kleurpotlood.


De randjes maak ik bruin met een sponsje. Dat ziet er net even wat netter uit.


En dit is mijn uiteindelijke kaart geworden.
Zien jullie het woordgrapje ook?

Gebruikte materialen:
Distress inkt Rusty Hinge, Twisted Citron, Tumbled Glass, Spun Sugar, Squeezed Lemonade
Sponstool en sponsjes
Chloor in waterbrush
gewone waterbrush
maskertape
Plate 103, Flora en Fauna 15, KiCoStamps
Plate 105, Tekstsheet 23, KiCoStamps

Bedankt voor het kijken!
Groetjes van Dieke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam