woensdag 28 maart 2018

Als het kon ...........

Soms zit het iemand wel eens tegen en wil je iemand helpen maar kan je eigenlijk niet helpen.
Een kaart doet dan wonderen.
Deze kaart is ook met veel waardering in ontvangst genomen.


En zo heb ik de kaart gemaakt:

Ik heb een bladzijde uit een oud boek gehaald en op maat gescheurd.
Ongeveer 9,5 x 14,5 cm.

Hier heb ik de bloem van plate 120 (flora en fauna 18) op afgedrukt met Archival JetBlack.
Van de Special Edition Friebiesheet (3) heb ik dezelfde bloem in het klein bovenin nog een keer afgedrukt.
Op deze sheet staan ook kleine bladeren welke ik ook meerdere keren heb afgedrukt naast en boven de grote bloem en bovenin in de buurt van de kleine bloem.
Met een zwarte (gel)pen heb ik een swirl getekend.

De bloemen en bladeren heb ik ingekleurd met Daler Rowney.
Dit is vloeibare acryl verf en bij veel kleuren een mooie glim er in.
Ik heb een klein druppeltje op mijn craftsheet gedaan en met een penseeltje en wat water de bloem in gekleurd. Sommige kleuren heb ik iets verdund zodat je de letters er nog doorheen ziet.
Ik heb de volgende kleuren gebruikt:
Emerald green
Platinum pink
Process magente
Velvet violet

De bladzijde heb ik geplakt op donker roze karton van 10x15 cm en deze daarna gemat op een lichtroze kaart van 10.8 x15.8 cm.

Op een stukje blanco boekpapier heb ik de tekst van Plate 121 (tekstsheet 26) afgedrukt met Arhival JetBlack. Deze heb ik uitgesneden en gemat op lichtroze karton.
Onder deze tekst heb ik wat draadjes gedaan. 
Ik heb gekleurd garen een paar keer om mijn vingers gewikkeld en vast geknoopt.
Op het stukje tekst heb ik dubbelzijdig tape geplakt en hier het garen op vast gemaakt en wat uit elkaar getrokken. Ook heb ik enkele draadjes los geknipt.
Onder het tekstkaartje heb ik foam geplakt en zo op de kaart bevestigd.




Op deze manier heb ik ook ATC's gemaakt.
Kom je op het Art Specially bij me ruilen aan de kraam?



Groetjes Lizenka




En dit heb ik allemaal gebruikt:
Plate 120 flora en fauna (18)
Plate 121 Tekstsheet (26)
Special Edition Friebiesheet (3)
Boekpapier
Archival Ink JetBlack
Daler Rowney
Gekleurd garen
Zwarte (gel)pen 
(water) penseel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam