dinsdag 9 januari 2018

Gelli plate plezier

Hoi allemaal,
Vandaag ben ik bezig geweest met mijn mini- gelliplates.
Daarmee heb ik gestempeld op een acrylblok, ik zal het hieronder in stappen laten zien:




Ik heb hier een stukje aquarelpapier genomen en de eerste mini-gelliplate op een acrylblok geplakt.




Met een brayer en acrylverf heb ik kleur aangebracht op de mini-plate.




Zo ben ik verder gegaan met de verschillende vormen gelli-plates. Ik heb op de plate ook stencils gebruikt en bijvoorbeeld noppenfolie om textuur aan te brengen.




De overtollige verf die op de brayer zit, smeer ik uit op een ander stuk papier. Soms komen daar nog de leukste dingen uit, uit het "kladje".




De gelliplate heb ik vaak twee keer afgedrukt, dan krijg je een donkere en een lichtere afdruk. Ook heb ik wel halve afdrukken aan de randen geplaatst. Ook leuk.




Toen de kaart naar mijn zin was, heb ik er een stempel op afgedrukt.




Vervolgens heb ik een Poscapen een aantal keer ingedrukt op een ander vel papier, zodat deze lekker vol is in de punt. Daarna heb ik er met een mesje op getikt en zo kleine spetters op het papier gemaakt.




Daarna heb ik met een Stabilo all-potlood en een babydoekje schaduw aangebracht rond de afdruk. Ik haal mijn vinger over het babydoekje en wrijf hiermee over de potloodstreep. Zo krijg je dat mooie zwarte schaduw- effect.




Voor de uiteindelijke kaart heb ik de blaadjes nog een keer afgedrukt op een andere print. De blaadjes uitgeknipt en opgeplakt. Leuk tekstje erbij, zwart kaartje eronder en een kraftkaartje als basis.
En dan is deze af!

Gebruikte materialen:
Mini-gelliplates
Acrylverf
Brayer
Craftsheet
Stabilo all potlood zwart
Poscapen wit
Plate 110, Flora en fauna 17, KiCoStamps
Plate 115, tekstsheet 25, KiCoStamps

Hopelijk vinden jullie de kaart ook leuk?
Ik ben blij met het resultaat in elk geval.
Bedankt voor het kijken en tot de volgende blogpost!

Groetjes van Dieke.

2 opmerkingen:

  1. Super leuke en zonnige felicitatiekaart!
    En een heel duidelijke beschrijving.
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een hele leuke kaart Dieke, leuke gedaan met de Gelliplate. Top!
    Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam