woensdag 24 januari 2018

Bloemrijke ATC's

Hoi allemaal,
Ook deze maand doen we weer een leuke ATC- swap met elkaar.
Het thema is bloemen en planten.
Ik wil vandaag met jullie een setje ATC's delen dat ik heb gemaakt.


Ik ben begonnen met het stempelen met verschillende kleuren. In het midden van mijn stempel heb ik de lichte kleur Distress gedept. Aan de buitenkant van de stempel de donkerdere kleur.
Zo krijg je een mooi kleurverloop in je afdruk.



Vervolgens heb ik de bloem op een stuk maskertape afgedrukt. Ik plak dit maskertape altijd op een velletje kladpapier. Op die manier kan ik het masker makkelijk uitknippen, anders plakt de achterkant aan de schaar vast.



Ik plak de maskers over mijn gestempelde afbeelding heen.



En hier stempel ik dan de achtergrondstempel overheen. Straks op mijn ATC lijkt het dan net of deze achtergrond achter de bloem staat.



En natuurlijk stempel ik er ook wat groen op, om in het thema te blijven.
Je kunt de maskers ongeveer drie keer gebruiken, daarna lekt de inkt er toch een beetje doorheen.



Dit is een van de laatsten, hier zie je wat spikkels die door het masker heen kwamen.
Het is niet zo heel erg, in de drukke achtergrond valt het niet heel erg op.
Bovendien heb ik bloemen ingekleurd, door een beetje van dezelfde kleuren Distress inkt op een acrylblok te deppen. Deze inkt neem je op met een waterbrush, en hiermee geef je de afbeelding wat meer kleur.
Distress blijft reageren op water, dus het is slim om niet teveel over de gestempelde lijnen te blijven kwasten.



Van deze tekststempel wilde ik alleen het woord bloem gebruiken.
Dus ik heb een Tombow- marker gepakt en hiermee alleen dit woord beinkt. Vervolgens heb ik het woord meerdere keren op mijn ATC afgedrukt.



Deze achtergrondstempel heb ik afgedrukt, om hier klein details uit te kunnen scheuren.



Dit zijn de 4 ATC's die ik heb gemaakt, de scheursels heb ik met een klein nietje vastgezet.



In close- up zie je dat beter.


Gebruikte materialen:
Plate 118, achtergronden 8, KiCoStamps
Plate 84, tekstsheet 20, KiCoStamps
Plate 130, Flora en fauna 21, KiCoStamps
Plate 97, Flora en fauna 13, KiCoStamps
Distress inkt in de kleuren Barn Door, Tattered Rose, Peeled Paint.
Maskertape
Waterbrush
Nietmachine voor kleine nietjes
Tombow-marker.

Ik wens jullie veel plezier bij het maken van je ATC's. Hopelijk heb ik jullie weer een beetje kunnen inspireren.
Tot de volgende post!


Groetjes van Dieke.

1 opmerking:

  1. Super leuke en vrolijke ATC's Dieke!
    Duidelijke omschrijving, fijn.
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam