vrijdag 16 juni 2017

Kaart met batiklook

Hoi allemaal,
Ook dit keer ben ik weer met de prachtige nieuwe mandala aan de slag geweest.
Ik heb een achtergrond gemaakt die wel wat doet denken aan zo'n batikdoek.


Dat heb ik gedaan door gewoon met verschillende kleuren Distress inkt over mijn kaart heen te gaan. Direct met het stempelkussen. Wel heel handig om met de lichtste kleur te beginnen. Vervolgens heb ik er water overheen gedruppeld.


Daarna heb ik met een stencil en witte inkt een klein subtiel achtergrondje gemaakt.
Vervolgens heb ik de mandala gestempeld met Versamark en met witte embossingpoeder bewerkt. Dat geheel verhitten.
Als laatste heb ik nog wat Heavy gel medium genomen, aangevuld met een kleur beetje kleurpigmentpoeder. Dat heb ik door een stencil heen aangebracht. Op de foto lastig te zien. In het echt kun je het voelen op de kaart.


Meteen maar twee gemaakt, ik heb nogal wat jarigen de komende weken.
Gebruikte materialen:
Wit embossingpoeder
Distress inkt in verschillende kleuren
Plate 122, Diverse 18, Kicostamps
Plate 100, Engelse tekst 2, Kicostamps.
Bedankt voor het kijken!
Groetjes van Dieke.

1 opmerking:

  1. Wat een mooie vrolijke kaarten Dieke! En een geweldige beschrijving, dank je wel!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam