woensdag 30 maart 2016

Summer Goal

Hallo allemaal!


Hebben jullie al zin in de zomer? Ik wel! En nu met die mooie zee stempelsheets van ons al helemaal! Mijn eerste creatie was een kaart met de superschattige schildpad, deze keer heb ik een Art Journal pagina gemaakt met de zeemeermin. Ik heb hiervoor verschillende technieken gebruikt en ik zal hieronder kort uitleggen wat ik heb gedaan om deze pagina te maken.


Ik ben begonnen met het maken van een achtergrond. Ik heb hiervoor 300grams watercolor papier gebruikt. Dit papier heb ik natgespoten met een spraybottle en vervolgens heb ik met meerdere kleuren Daler Rowney acrylinkt kleur aangebracht. Nog een keer sprayen met water en dit heb ik een nachtje laten drogen. Je kunt er uiteraard ook een heattool op zetten maar dan droogt de inkt anders op en ik vind het effect van aan de lucht laten drogen gewoon erg mooi.


Vervolgens ben ik met een stencil, modeling paste en KiCo embossingpoeder aan de slag gegaan. Hiermee heb ik de 'bodem' van de zee gemaakt. Modeling paste door het stencil, embossing poeder erop, overtollige poeder aftikken en goed verhitten. Zorg er hierbij voor dat je de poeder echt goed verhit, anders veeg je het er zo weer af. In dit geval krijg je een heel mooi effect juist als de modeling paste wat gaat bubbelen, dus wees niet bang om te lang te verhitten.


Hierna heb ik de zeemeermin en de visjes gestempeld met versamark en ook weer embossingpoeder gebruikt om de afdruk te maken. Deze afdrukjes heb ik ingekleurd met Daler Rowney acrylinkt en acrylverf. De bubbels heb ik gestempeld met brilliance inkt.


Als laatst heb ik de quote toegevoegd, handgeschreven. Dit heb ik eerst met potlood gedaan en later met een zwarte micron pen overgetrokken. Als laatste heb ik met een witte sharpie nog accenten gezet en sommige woorden/letters meer nadruk gegeven.


Dit is het eindresultaat:

Lijst met gebruikte materialen:

KiCoStamps Stempelsheet Flora en Fauna (1) Plate C5
KiCoStamps Stempelsheet Art Journal 9 Plate 102
Daler Rowney acrylinkt meerdere kleuren
Stencil
Modeling Paste
Embossingpoeder (meerdere kleuren)
Acrylverf
Penseeltje
Brilliance inkt wit
Zwarte micron pen
Witte Sharpie



Tot de volgende keer!


Groetjes Daniëlle

1 opmerking:

  1. Ooooh, ze is mooi geworden, je zeemeermin! Prachtige achtergrond, mooie kleuren, mooie tekst en de witte accenten maken het helemaal af.
    Super leuk Daan!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam