zaterdag 16 januari 2016

Stempelen met de mini gelli plate

Hallo allemaal!


Is iedereen weer bijgekomen van alle feestdagen? Wij wel in ieder geval. Wij hebben onze eerste KiCo teamdag van het jaar ook weer gehad en ik kan alleen maar verklappen dat er weer hele leuke dingen gepland staan voor dit jaar.


Vandaag wilde ik jullie een kaartje laten zien dat ik gemaakt heb met de nieuwe mini Gelli plates. Ik heb voor deze kaart de volgende materialen gebruikt:


- hexagon (zeshoekige) Gelliplate
- acryl verf (3 kleurtjes)
- verschillende templates
- witte Sharpie
- stempelsheet plate 73
- zwarte Archival inkt
- huidskleurige acrylverf
- Micron pen
- Lyrakrijt
- Tombow markers
- waterpenseel
- stempelliniaal
- tekststempel van stempelsheet plate 68


Ik ben begonnen met de achtergrond. Die heb ik gemaakt met de mini gelliplate en diverse templates. De achtergrond is opgebouwd uit meerdere laagjes en drie kleurtjes acrylverf. Als laatste stap heb ik met een witte Sharpie de randjes duidelijker gemaakt. De achtergrond ziet er dan nu zo uit:




Zodra de achtergrond droog was ben ik gaan stempelen. Ik heb de dames gestempeld en ik heb ze iets aangepast met een micron pen. De haren en shirts heb ik gekleurd met Lyrakrijt en dit heb ik vervolgens met de waterpenseel mooi egaal gemaakt. De gezichten en hals heb ik gekleurd met huidskleurige acrylverf. De ogen en mond heb ik kleur gegeven met witte sharpie en Tombow markers. De wangetjes heb ik aangestipt met Lyrakrijt en dit vervolgens met mijn vingers voorzichtig uitgewreven. De tekst heb ik gestempeld met behulp van de stempelliniaal en daarna nog met de witte sharpie wat schaduw gegeven. De kaart heb ik gemat op zwart karton. Het eindresultaat is een vrolijke, kleurrijke kaart:








Groetjes Daniëlle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam