vrijdag 29 januari 2016

Smile pretty lady...

Voor een opdracht in de groep van Journal52 heb ik deze spread gemaakt mét stempels van KiCoStamps. De opdracht was om in een journal spread te verwerken wat je in 2016 wél gaat doen en/of wat je in 2016 niet meer gaat doen. Ik heb ervoor gekozen beide te verwerken op mijn pagina's.


Om deze pagina te maken heb ik eerst gesso aangebracht op beide pagina's. Vervolgens heb ik met een grijze kleur Silks de onderkant geschilderd en daarna met een oudroze kleur Silks de bovenkant.


De dame en de bloem heb ik gestempeld met zwarte archivalinkt en gedroogd met de heattool. Goed drogen, doordat de Silks een metallic verfje zijn droogt de inkt langzamer.


De tekst Yes en No heb ik ook met de zwarte archivalinkt gestempeld. Nadat alles goed droog was ben ik de teksten gaan schrijven en de bloem in gaan kleuren. De bloem heb ik eerst ingeschilderd met witte acrylverf en vervolgens toen de verf droog was heb ik met een lichtroze waterverf wat kleur aangebracht in de bloemen. De dame heb ik omlijnd met een witte sharpie.


Toen alle grote onderdelen op de pagina waren aangebracht ben ik deze gaan verfraaien met afdrukken van dopjes en oude pasjes. Ook heb ik de tekst 'Smile Pretty Lady' gestempeld.


Uiteindelijk is de pagina zo geworden:






Ik heb gebruikt:
- Gesso
- Silks acrylic glaze
- KiCoStamps Art Journal plate AJ3
- KiCoStamps Flora en Fauna plate 80
- zwarte, grijze en witte acrylverf
- waterverf
- dopjes en oude pasjes
- letterstempels
- texturepaste en paletmes
- Mask TCW454
- Micron pen
- Witte Sharpie


Groetjes Daniëlle

1 opmerking:

  1. Prachtige pagina Daan! Mooie kleuren, die ook zo mooi in elkaar overlopen.
    Stoer hoor om je teksten er zo op te zetten!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam