zaterdag 28 november 2020

KiCo Challenge: Cadeautjes

 Vandaag plaats  ik voor de KiCoStamps Challenge een onderwerp wat door Lizenka is uitgekozen: Cadeautjes.


Ik wilde graag een dubbele kaart maken waarbij ook de kaart de vorm van een cadeautje zou hebben.
Als achtergrond heb ik een eerder gemaakte gelliplate print gebruikt.
Van de twee cadeautjes op plate 111 heb ik de meest vierkante gekozen. Ik heb eerst een afdruk gemaakt op een kladpapiertje en deze gescand.
Daarna  heb ik de afbeelding in een landscape Word document geplaatst aan de rechterkant van de pagina en dit vergroot tot ongeveer de helft van de gelliplate print.
Na een proefafdruk op een A4 velletje om te zien of het op de plek geprint zou worden waar ik het wilde hebben, vervolgens het cadeautje geprint op de gelliplate afdruk.

Ik vond de afdruk van het cadeautje niet zwart genoeg, en besloot om de lijnen en dotten van de afdruk opnieuw te kleuren met een zwarte Zig Art & Graphic Twin marker, wat je op de volgende foto's kunt zien.


Ik heb de gelliplate print met afdruk van het cadeautje dubbel gevouwen en ook dubbel uitgeknipt in de vorm van het cadeautje.
Op de restjes die daarna overbleven heb ik met zwart de tekst één keer en de twee cadeautjes een aantal keren afgedrukt en uitgeknipt.


Omdat ik twijfelde over de vorige kleurencombi, heb ik datzelfde nog een keer gedaan, maar dan met restjes van meer contrasterende kleuren, wat ik toch leuker vond.

Tot slot de cadeautjes opgeplakt waarbij ik het lint bovenop het cadeautje los heb gelaten, dus niet vast geplajkt.


Heel veel stempel- en cadeauplezier, blijf gezond, groetjes van Yvon 


De stempels zijn van KiCoStamps:
Divers 13, plate 111 (cadeautjes)
Divers 28, plate 156 (Gefeliciteerd)

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Zig Art & Graphic Twin marker, Black 009
Achtergrond die je door de printer kunt halen
Restjes gekleurd papier
     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam