dinsdag 16 maart 2021

KiCo Challenge: Stempelen met Acrylverf

Voor de KiCoStamps Challenge maakte ik deze Art Journal pagina in het kookboek waar ik vorige maand een nieuw Art Journal van maakte.






Ik ben begonnen met het kleuren van de pagina door een afdruk met de gelliplate te maken.
Daarvoor breng ik weinig zwarte verf met de brayer aan op de gelliplate, leg daar meteen in de natte verf een stencil op en dep een groot deel van de zwarte verf ook weer weg met keukenrol.


Laat het zwart goed, breng dan wat dotjes gekleurde verf aan die je uitrolt met de brayer. Voor nog wat meer structuur heb ik in de natte verf een stuk noppenfolie gedrukt.


Als de gekleurde verf goed droog is, breng dan een dun laage witte verf op de gelliplate aan en  maak de afdruk in het art journal of op papier.
Omdat de kaft aan de binnenkant van het kookboek wat glad is, heeft niet alles goed gepakt, maar een grunchy afdruk is het wel geworden.


Op een afdruk uit de restjesbak, waar ik niet heel blij van werd, heb ik het stencil gelegd met de inmiddels wel opgedroogde zwarte acrylverf, maar met een natte babywipe veeg je dat er zo vanaf over de niet zo mooie print. Die dan toch ineens best wel leuk wordt. 
Niet echt stempelen met acrylverf, maar je kunt het op deze manier met je stencil toch goed gebruiken.
Ik stempel de dame van de Art Journal sheet met Versamark op de gelliplate print, emboss het met zwart embossingpoeder en knip het uit.


De dames aan elkaar geplakt, zo ongeveer wil ik het hebben, maar eerst nog de achtergrond een beetje bewerken met achtergrondstempels en Archival in de kleuren van de achtergrond......

..... en de achtergrondstempel en de tekst stempelen met zwarte en witte acrylverf.
Ik doe een dotje verf op de craftsheet, rol het uit met de brayer en maak dan je afdruk.
Wel meteen je stempel schoonmaken om te voorkomen dat de verf in de holletjes van de stempel blijft zitten en je het niet meer goed schoon krijgt.

Ik breng witte accenten aan in de stempelafdruk van de achtergrondstempel, rondom de dames, en rondom de tekst.
Een scheur een stukje karton van een doos op maat, breng nog wat zwarte en witte verf aan en plak het onder de dames zodat je de ongelijke onderkant niet meer ziet.
Tot slot breng ik zwarte verf aan langs de randen van de pagina.

Heel veel inspiratie en heel veel stempelplezier!

Blijf gezond, groetjes van Yvon 


De stempels zijn van KiCoStamps:
Art Journal sheet 4, plate 92
Achtergronden 5, plate 95

Inkt etc.:
Versamark
Archival, Vibrant Fuchsia, Bright Tangero
Amsterdam acrylverf, Titaanwit 105, Lampenzwart 702, en diverse andere kleuren
Signo wit
KiCoStamps embossingpoeder Detail Opaque black
Stencil Girl, Doodle It Geometric Landscape L337
Stukje karton
Gelliplate
Brayer
Art Journal
     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam