vrijdag 7 februari 2020

Creatief met Schilderstape

Schilderstape is heel veelzijdig.
Je kan het natuurlijk gebruiken waar het voor bedoeld is, afplakken voor schilderen.
Wij gebruiken het ook om op de diepvriesdoosjes te plakken om te weten wat er in zit.

MAAR je kan het ook gebruiken om een kaart te maken.
Ik heb het op verschillende manieren verwerkt op deze kaart.


Zo maak je de kaart:
Snij van je DCPpapier stukken van
5.1x5.1 cm (4)
4.5x8.9 cm (3)
5.1x11.5 cm (2)
8.3x13.5 cm (1)
(het zijn rare maten, sorry dit komt doordat ik gesneden had in inch en het pas later ging meten)

Alles heb ik bewerkt met Distress evergreen bough.
Nadat ik een papiertje bewerkt heb heb ik deze gemat op een stuk groen papier en deze is steeds 4mm groter gesneden dan het DCPpapier (zodat het aan alle kanten 2 mm uitsteekt)

Op papier nummer 4 heb ik allemaal kleine stukjes schilderstape geplakt door steeds stukjes af te scheuren. Zorg dat je steeds de afgescheurde stukjes zie en plak het dakpans geweis op je kaart.
Duw alles goed aan. Leg er anders een papiertje op en dus het aan door er met een braier overheen te rollen. Daarna het geheel gesponsd.


Met papiertje nummer 3 gaan we de rand masken.
Als eerste doe je eerst het stuk schilderstape op je kleding plakken en trek je het er weer af.
Zo is de ergste plak er vanaf en beschadig je je papier niet als je het er af haalt.
Ik heb een halve centimeter  afgeplakt en het geheel gesponsd.
Voorzichtig het schilderstape van het papier afrollen.


Op papiertje nummer 2 heb ik een stuk schilderstape gepakt en deze op mijn inktpad gedrukt en daarna afgedrukt op mijn papier. Dit heb ik steeds herhaald tot ik mijn papiertje vol genoeg vond.


Nu had ik een prop schilderstape op mijn werk tafel ligegn en nog een leeg blaadje. 1+1=2. Dus ik heb de prop gepakt en deze op mijn inktpad gedrukt en afgedrukt op papiertje 1.


Nu heb ik de papiertjes op een dubbele witte kaart geplakt.


Ik heb van het zelfde papier waar ik mee gemat heb nog een strook gesneden van 2 cm breed.
Hier kan je nog een tekst op stempelen of met wit embossen.
Zelf doe ik dit als ik weet waar ik de kaart voor gebruik.


Dit heb je er voor nodig:
DCPpapier in stukken van
5.1x5.1 cm
4.5x8.9 cm
5.1x11.5 cm
8.3x13.5 cm
groen papier om te matten
Dubbele witte kaart
Distress evergreen bough
Schilderstape

2 opmerkingen:

  1. Hallo Lizenka, jeetje dat zijn gelijk 4 verschillende soorten manieren om schilderstape te gebruiken. super gaaf!! Dank je wel voor je uitleg en je mooie kaart.
    Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam